T: +30 2310 546 683, +30 2310 593 270,  T/F: +30 2310 593 271

Όταν ο Βιλλάρ συνάντησε τον Σαρλώ

Δημοσιεύτηκε: 25-05-2015

«Όταν ο Βιλλάρ συνάντησε τον Σαρλώ»

Εικόνες του Βωβού Κινηματογράφου με συνοδεία πιάνου.

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015, 21:00

Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, λιμάνι)

 

Παράλληλη δράση στο πλαίσιο της έκθεσης «Το σώμα και άλλες μικρές ιστορίες. H περφόρμανς στις συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης»

 

«Όταν ο Βιλλάρ συνάντησε τον Σαρλώ. Εικόνες Βωβού κινηματογράφου με συνοδεία πιάνου» είναι ο τίτλος της μουσικής βραδιάς που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Μαΐου 2015, στις 21:00,, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, λιμάνι), στο πλαίσιο της έκθεσης «Το σώμα και άλλες μικρές ιστορίες. H περφόρμανς στις συλλογές του ΚΜΣΤ», με πρωτότυπη μουσική από τον μουσικό-πιανίστα Παύλο Μιχαηλίδη. Η είσοδος είναι δωρεάν, με προαιρετική συνεισφορά από το κοινό.

 

Η ιδέα δημιουργίας του project «Ζωντανεύοντας εικόνες του Βωβού Κινηματογράφου με συνοδεία πιάνου» ξεκίνησε τον χειμώνα του 2014 στο πλαίσιο εμπλουτισμού των δράσεων του Κοινωνικού Κινηματογράφου-Λέσχης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης Θεσσαλονίκης και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Δημοτικό Θέατρο Νεάπολης Θεσσαλονίκης.

Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος (εκπαιδευτικός-δημιουργός του κοινωνικού κινημ/φου στο σχολείο του) πρότεινε στον μουσικό-πιανίστα Παύλο Μιχαηλίδη να επενδύσει μουσικά ταινίες του βωβού κινηματογράφου. Οι ταινίες που επελέγησαν και που θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση είναι «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» (26’, 1924. Σκηνοθεσία: Γιόζεφ Χεπ.), η παλαιότερη σωζόμενη ελληνική ταινία με υπόθεση καθώς και αποσπάσματα από τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν, The Cure (1917), The immigrant (1917), Easy Street (1917), The Kid (1921). 

 

Βιογραφικό σημείωμα του Παύλου Μιχαηλίδη

Ο Παύλος Μιχαηλίδης ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης Πιάνο (δίπλωμα άριστα παμψηφεί) με τον Σ. Κασσάρα, Ανώτερα θεωρητικά με τους Κ. Γριμάλδη , Κ. Σιέμπη και Σύνθεση (δίπλωμα άριστα) με τον Λ. Χατζηλεοντιάδη.

Έχει γράψει έργα για σόλο όργανο, για μικρά και μεγάλα σύνολα, κουαρτέτα εγχόρδων, χορωδιακά, για μεγάλη ορχήστρα, έργο για jazz big band, κ.ά. Επίσης έχει γράψει μουσική για θέατρο και ντοκιμαντέρ.

Έργα του έχουν εκτελεστεί στο Μέγαρο μουσικής Αθηνών, στην Πάτρα, Θεσσαλονίκη κεντρική σκηνή του ΚΘΒΕ, ΚΩΘ αίθουσα Μελίνα Μερκούρη, Μακεδονικό μουσείο σύγχρονης τέχνης, Βαφοπούλειο, Παλλάς κ.ά.

Έχει συμμετάσχει ως πιανίστας σε συναυλίες κλασικής μουσικής, σύγχρονης  και jazz [jazz groups (Terra Incognita, Magic Road Big Band, Paulus Quintet κ.α.)] και συνεργάστηκε με ονόματα όπως Danny Hayes, Milcho Leviev, Jianni Lenoci, Gianni Mimmo...

Επένδυσε μουσικά παίζοντας πιάνο (ζωντανά) ταινίες βωβού κινηματογράφου. Έχει παρουσιάσει προσωπικές του συνθέσεις με το σχήμα του “Paulus Quintet” στο 7ο Jazz Festival Θεσσαλονίκης, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, «Dissonance Records Festival» ,  «Παρα θιν αλος», Block33 .

Δισκογραφία: Monie Monie Conniente FM Rec. 1998, Compilation Cd Jazz Society Thessaloniki 2006. Το 2008 συμμετέχει ως συνθέτης στο CD “Chamber Music Anthology”(2008) σε παραγωγή Dissonance Records. Το Μάρτιο του 2010 κυκλοφορεί το 1ο προσωπικό του Cd «Απλωμένος Χάρτης» (“Unfolded Map”) από την Dissonance Records, όπως επίσης και το Cd-συλλογή “Present Perfect” vol.1 με έργα Ελλήνων Συνθετών, όπου συμμετέχει με  μια σύνθεση σε εκτέλεση από το Trio IAMA, σε παραγωγή πάλι της Dissonance Records.

Από το 2003 είναι καθηγητής μουσικής στη Δημόσια Εκπαίδευση.

 

 

Η έκθεση

Η τέχνη της περφόρμανς ξεκινά και ολοκληρώνεται μέσα από τη χρήση του σώματος.

Στόχος της έκθεσης «Το σώμα και άλλες μικρές ιστορίες. Η Περφόρμανς στις Συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (Αποθήκη Β1, λιμάνι) έως τις 6 Ιουνίου (μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00) είναι η διερεύνηση και αποκάλυψη στο κοινό των μεθόδων εκείνων μέσα από τις οποίες κάθε καλλιτέχνης επινοεί και εκφράζει την καλλιτεχνική του πρακτική έχοντας ως απαραίτητο υλικό το ίδιο του το σώμα. Επιπλέον, αναδεικνύεται η σχέση της περφόρμανς με άλλες μορφές τέχνης που έχουν ως σημείο αναφοράς την έννοια της σωματικότητας. Η έκθεση πλαισιώνεται από την πλήρη καταγραφή- χρονολόγιο των περφόρμανς οι οποίες διοργανώθηκαν από την έναρξη λειτουργίας του ΚΜΣΤ.

 

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Hamra Abbas, Δημήτρης Αληθεινός, Manuel Vason, Γιώργος Γεροντίδης, Khaled Khafez, Δάφνη Λιαναντωνάκη, Ευαγγελία Μπασδέκη, Amiclar Packer, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Αλέξανδρος Πλωμαρίτης & Λέλα Ράμογλου, Αλέξανδρος Πλωμαρίτης & Θανάσης Σταθόπουλος, Dread Scott, Στάθης Λογοθέτης, May Roosevelt, Νάνα Σαχίνη,  Γιούλα Χατζηγεωργίου, Θανάσης Χονδρός & Αλεξάνδρα Κατσιάνη (αρχείο).  

Επιμέλεια έκθεσης: Δόμνα Γούναρη, Άννα Μυκονιάτη, Ειρήνη Παπακωνσταντίνου