To Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής του Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το MOMus- Πειραματικό Κέντρο Τεχνών και με αφορμή την έκθεση "Συλλογής της Alpha Bank. Ελληνική τέχνη από το 1960 έως σήμερα” διοργανώνει συναυλία με έναν από τους σημαντικότερους φλαουτίστες στο χώρο της σύγχρονης μουσικής, τον Richard Craig, καθηγητή στο Bangor University. Η συναυλία περιλαμβάνει αυτοσχεδιασμό του Richard Craig με live electronics του συνθέτη Δημήτρη Μαρωνίδη.
Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019 / 21:00
MOMus- Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
Αποθήκη Β1 - λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ελεύθερη είσοδος
Πρόγραμμα:
Max Murray ― Ajax for piccolo and fixed media
John Croft ― Ligeia for solo flute
Richard Craig ― Blodeuwedd
Pierluigi Billone ― Staglio for solo bass flute
Tristan Rhys-Williams ― Piece for flute
Σχετικά με το πρόγραμμα:
Μια από τις κύριες τάσεις στην σύγχρονη μουσική είναι η χρήση “αντισυμβατικών - ανορθόδοξων” τεχνικών παιξίματος που διευρύνουν τον παραδοσιακό ήχο των οργάνων. Όπως στις εικαστικές τέχνες εκτός από το χρώμα χρησιμοποιούνται πλέον κάθε είδους υλικά, έτσι και στη μουσική εκτός από τους παραδοσιακούς μουσικούς ήχους χρησιμοποιούνται πλέον όλοι οι δυνατοί ήχοι: ήχοι κρουστοί, ήχοι αέρα, συνηχήσεις σε μονόφωνα όργανα (multiphonics), “θόρυβοι” που παλαιότερα αποφεύγονταν διότι “μουντζούρωναν” τον υποτιθέμενα καθαρό οργανικό ήχο, τα πάντα. Ουσιαστικά, όλες αυτές οι ηχητικές καταστάσεις εκφράζουν το άνοιγμα του ηχητικού ορίζοντα της σύγχρονης μουσικής και το βασικό της αξίωμα, ότι δηλαδή, δεν υφίσταται πλέον η διάκριση μουσικού και μη μουσικού ήχου, πως η μουσική είναι πλέον η τέχνη όλων των ήχων.
Στη συναυλία του ο Richard Craig παρουσιάζει ένα πρόγραμμα αποκλειστικά με έργα του 21ου αιώνα τα οποία, σύμφωνα με τα λόγια του: «συνιστούν μια σειρά Μυθολογιών – μάσκες, ιεροτελεστίες, τελετές, όψεις καθώς και πυρετώδεις αλλά και κατατονικές καταστάσεις. Κάθε κομμάτι συνιστά περισσότερο μια ιδιαίτερη “φυσιολογία” ή “παρουσία” παρά μια έκθεση του οργάνου και του συνθέτη · έτσι βλέπω το κληρονομημένο μας παρελθόν και τον πολιτισμό να αναγεννούν αυτούς τους χώρους και αυτά τα πρόσωπα».