T: +30 2310 546 683, +30 2310 593 270,  T/F: +30 2310 593 271


ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/THESSALONIKI CENTER OF CONTEMPORARY ART
ΑΠΟΘΗΚΗ Β1, ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/WAREHOUSE B1 - THESSALONIKI PORT
ΤΘ 10758 - 541 10 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ/PO BOX 10758 - 541 10 THESSALONIKI, GREECE

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΝΕΑ ΜΕΣΑ, ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ Διαλέξεις από την Αρετή Αδαμοπούλου

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 06/12/2007 ... 24/01/2008 Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του ΚΜΣΤ Θεσσαλονίκης οργανώνει μια σειρά διαλέξεων με γενικό τίτλο «Νέα μέσα, νέες προκλήσεις;», τα οποία θα πραγματοποιήσει η ιστορικός της τέχνης Αρετή Αδαμοπούλου. Κάθε διάλεξη θα αποτελεί μια αυτόνομη θεματική ενότητα. Συγκεκριμένα, οι ενότητες που θα παρουσιαστούν είναι οι εξής:

1. “Contemporary art, sure, but contemporary to what?”
P. Virilio, Art and Fear, London 2003
Μετά το μινιμαλισμό: ο διευρυμένος χώρος, οι θεατές, η διαφορετική πρόσληψη του έργου τέχνης. Η μορφολογία των έργων που δεν είναι πίνακες ή γλυπτά και οι καλλιτεχνικές προθέσεις μετά τον πόλεμο 1939-45. Τι άλλαξε στο διευρυμένο εικαστικό πεδίο από το ‘60 στο ‘90.
2. Η ψηφιακή διεθνής
Τι ορίζουμε ως νέα μέσα: Διαμορφώνουν μια ακόμα διαφορετική εμπειρία για τον δημιουργό και το θεατή; Οι καλλιτέχνες ως ακαδημαϊκοί ή/και ως άλλοι νομάδες. Η σημασία του επιμελητή της έκθεσης και ο καλλιτέχνης ως επιμελητής.
3. Νέα μέσα, νέα φιλοσοφία;
Ψηφιακή τεχνολογία και θεωρητικός λόγος: Πόσο επηρέασε η χρήση τεχνολογικών μέσων τη φιλοσοφική και ιστοριογραφική σκέψη για την τέχνη; Υπάρχει σήμερα κριτική έκφραση ως προς την παραγόμενη τέχνη;
4. ΜΜΕ και/ή/στην τέχνη.
Τέχνη και μαζική κουλτούρα: η κατάργηση των ορίων; Τα στενά όρια της διαφημιστικής και της εικαστικής εικόνας. Μόδα και εκθέσεις. Τα νέα όρια του low και high culture. Πολλαπλή αναπαραγωγή στην εικαστική έκφραση και στο design: συγκλίνουσες και αποκλίνουσες τάσεις.
5. “Being good in business is the most fascinating kind of art”.
A. Warhol, The Philosophy of Andy Warhol. From A to B and back
again, Harvest Books 1977.
Τα οικονομικά της σύγχρονης τέχνης: συλλέκτες, ιδιώτες και επιχειρήσεις, διεθνείς biennale. Branding και μουσεία / καλλιτέχνες. Branding και για την προβολή εθνικών ταυτοτήτων.
6. Νέα μέσα: η ελληνική εμπειρία
Νέα μέσα στην Ελλάδα: η τέχνη μετά το 1990. Οι ιδιαιτερότητες μιας εικαστικής σκηνής στην περιφέρεια της Ευρώπης.

Οι διαλέξεις απευθύνονται σε καλλιτέχνες, σε φοιτητές και σε φιλότεχνους.
Θα πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη, 19:00-21:00 μ.μ., στο χώρο του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης (Αποθήκη Β1, Λιμάνι). Η ημερομηνία έναρξης της σειράς είναι 29/11 και των υπόλοιπων διαλέξεων: 6/12, 13/12, 10/1/2007, 17/1/2007 και 24/1/2007. Η παρουσία στο σύνολο των διαλέξεων είναι υποχρεωτική, αφού θα έχουν το χαρακτήρα σεμιναρίων. Ο αριθμός συμμετοχών είναι περιορισμένος και γίνεται κατόπιν εγγραφής. Οι εγγραφές γίνονται τηλεφωνικά στο 2310.546 683 (10:00 π.μ.-15:00 μ.μ) ή στη reception του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης. Το Κέντρο θα χορηγήσει στους συμμετέχοντες βεβαίωση παρακολούθησης.

root