T: +30 2310 546 683, +30 2310 593 270,  T/F: +30 2310 593 271


ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/THESSALONIKI CENTER OF CONTEMPORARY ART
ΑΠΟΘΗΚΗ Β1, ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/WAREHOUSE B1 - THESSALONIKI PORT
ΤΘ 10758 - 541 10 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ/PO BOX 10758 - 541 10 THESSALONIKI, GREECE

CACT E-STUDIO

Μέϊ Κάρολιν

 

Η Caroline May γενήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1975.  Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 


Πολλαπλές αναγνώσεις της πραγματικότητας μέσα από το φωτογραφικό φακό.

Το σύνολο της εικαστικής δραστηριότητας της Caroline May επικεντρώνει σε ζητήματα ταυτότητας, φύλου και σεξουαλικότητας σε σχέση με τον αστικό, δημόσιο χώρο και πάντα μέσα από τον φωτογραφικό φακό. Η Caroline May χρησιμοποιεί την φωτογραφική αποτύπωση προκειμένου να μετεγγράψει ρεαλιστικές όψεις της καθημερινότητας σε εικόνα εστιάζοντας όχι τόσο στο αισθητικό αλλά περισσότερο στο πολιτισμικό πλαίσιο του μέσου.

Οι φωτογραφικές συνθέσεις της May αποτελούνται από πορτρέτα τα οποία απεικονίζουν κυρίως ανδρικές φιγούρες αλλά ενίοτε αρχιτεκτονικά στοιχεία και τοπία στη φύση. Κοινό τους χαρακτηριστικό, το σκηνικό μέσα στο οποίο διαρθρώνονται: δημόσιοι, εξωτερικοί χώροι, αναπόσπαστα κομμάτια του αστικού περιβάλλοντος. Πρόκειται άλλοτε για χώρους ψυχαγωγίας των κατοίκων σύγχρονων μεγαλουπόλεων όπως πάρκα τα οποία αναπτύσσονται συνήθως στο κέντρο των πόλεων, άλλοτε κήποι οι οποίοι περιβάλλουν οργανωμένα μπλοκ κατοικιών σε πιο περιφερειακές αστικές ζώνες και άλλοτε τοπία της υπαίθρου στα οποία έχουν εντοπιστεί θεμέλια οικοδομημάτων-απομεινάρια αρχαίων οργανωμένων κοινωνικών κέντρων.

Η ανδρική παρουσία στα πρώτα της έργα βρίσκεται στο επίκεντρο. Η σειρά Hustler του 2006 για παράδειγμα η οποία αποτελείται από πορτρέτα ημίγυμνων ανδρών, αναπαριστά την ανδρική ταυτότητα μέσω της μεταμφίεσης αλλά και υπαινιγμών σαδομαζοχιστικής αισθητικής καθώς τα μοντέλα ποζάρουν καλύπτοντας με μαύρες, δερμάτινες μάσκες τα πρόσωπά τους. Σε επόμενη δουλειά που παρουσιάζει η Caroline May στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2010, μη σκηνοθετημένα φωτογραφικά πορτρέτα με φόντο πάρκα στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη φέρνουν στην επιφάνεια την έμφυτη τάση των ανδρών να αναπαράγουν τα προκατασκευασμένα πρότυπα αρρενωπότητας.

Μια πρωτότυπη εννοιολογική πρόταση εγκαινιάζει η σειρά φωτογραφιών στις οποίες η ανδρική παρουσία απλώς υποδηλώνεται και η οποία παρουσιάστηκε σε ατομική έκθεση το 2010 στην γκαλερί The Apartment Athens. Με μια πρώτη ματιά, πρόκειται για φωτογραφίες τεκμηρίωσης των σημείων στα οποία έστεκαν κατά το παρελθόν τα Ρωμαϊκά Λουτρά της Κυλλήνης στην Πελοπόννησο, αλλοτινοί χώροι συνεύρεσης και αναψυχής του ανδρικού πληθυσμού της τότε κοινωνίας.

Στην τελευταία της δουλειά η Caroline May διευρύνει την ίδια φόρμα ενώ επανέρχεται σε θέματα φύλου και σεξουαλικότητας θίγοντας παράλληλα ζητήματα γύρω από την φύση του φωτογραφικού μέσου σε σχέση με την δυνατότητά του να καταγράψει και να κατασκευάσει την αλήθεια ενός γεγονότος τονίζοντας συγχρόνως την υποκειμενικότητα του. Η σειρά The killing pictures του 2011 είναι το αποτέλεσμα πολυσχιδούς μελέτης και αναζήτησης αρχειακού υλικού το οποίο αφορά σε ομοφοβικούς φόνους που διεπράχθησαν κατά την τελευταία δεκαετία σε πάρκα του Λονδίνου. Κατά την διάρκεια της έρευνας η δημιουργός συνεργάζεται με την εθελοντική ομάδα ανεξάρτητων ομοφυλόφιλων συμβούλων (LGBT advisory group –policing watchdog for LGBT people in London) η οποία ενεργοποιείται από το 1999 μαζί με την Μητροπολιτική Αστυνομία της New Scotland Υard στην εξιχνίαση ομοφοβικών δολοφονιών. Το έργο της May ολοκληρώνεται σε επόμενη φάση κατά την οποία η ίδια επισκέπτεται τους χώρους αυτούς και καταγράφει φωτογραφικά τα σημεία τα οποία υπέδειξαν νωρίτερα οι έρευνές της ως σημεία τέλεσης των εγκλημάτων.

Ο θεατής γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις αληθινές, θανάσιμες ιστορίες οι οποίες διαδραματίστηκαν στους συγκεκριμένους χώρους, η τραγικότητα των οποίων δηλώνεται ξεκάθαρα και μέσω του τίτλου του έργου, φαντασιώνεται τους φόνους κατά την διάρκεια της περιπλάνησης στον εκθεσιακό χώρο, ανάμεσα στις φωτογραφικές αποτυπώσεις. Σε αντίθεση με την σκοποφιλική τάση την οποία εκφράζει σε παλαιότερες δουλειές της, εδώ η May ερεθίζει την φαντασιακή ικανότητα του θεατή και τον υποβάλλει στη διαδικασία ανάκλησης στερεοτυπικών ομοφοβικών εικόνων ωθώντας τον ταυτόχρονα να πλάσει την προσωπική του εκδοχή για κάθε ιστορία.

Οι εικόνες τραβηγμένες από την ίδια οπτική γωνία, αποτυπωμένες σε ασπρόμαυρο φιλμ, απομονώνουν τοπία από τα οποία λείπει κάθε ένδειξη δολοφονικής πράξης. Μοναδική καλλιτεχνική παρέμβαση, ο επιχρωματισμός των φωτογραφιών, μια τεχνική η οποία τελικά εντείνει την ουδετερότητα των τοπίων και τα αφήνει να αιωρούνται στον χώρο και τον χρόνο.

May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline May Caroline